مزایا و معایب آسانسور هیدرولیکی

خانه    بلاگ    مزایا و معایب آسانسور هیدرولیکی

همانطور که می دانید آسانسور ها دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به طراحی و نوع ساختارشان دارای کارکرد به خصوصی هستند. در این جا قصد داریم درباره مزایا و معایب آسانسور هیدرولیکی در ساختمان ها صحبت کنیم که یکی از انواع پرکاربرد آسانسور ها به حساب می آید. تا انتهای مطالب با اسکاد لیفت همراه باشید

انواع کاربری آسانسور هیدرولیک


از آسانسور های هیدرولیک در موارد مختلفی استفاده می شود به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرده است. در ادامه چند مورد از مهم ترین انواع کاربری این آسانسور مشهور را نام می بریم.

 

 

• آسانسور هیدرولیک مسافر بر یا نفر بر، آسانسور خانگی یا ساختمان های مسکونی، آسانسور ادارات و مراکز تجاری، فروشگاه ها و …

• آسانسور هیدرولیک ماشین بر، پارکینگ، لیفتراک مخصوص استفاده در پارکینگ ها و …

• آسانسور هیدرولیک صنعتی باربر و نفر بر برای استفاده در انبارها، کارخانه ها، کارگاه ها، بیمارستان، رستوران و …

همانطور که مشاهده می کنید در موارد مختلفی می توان از آسانسور های هیدرولیک استفاده کرد و از مزایای آن بهره مند شد.

مهم ترین انواع آسانسور های هیدرولیکی و اجزاء تشکیل دهنده آن ها کدامند؟


آسانسور های هیدرولیکی با توجه به ساختاری که دارند دارای ۲ نوع مهم هستند که عبارتند از:

• جک مستقیم (که خود دارای ۲ نوع جک مستقیم مرکزی و جک مستقیم جانبی می باشد.)


• جک غیر مستقیم

هر کدام از این مدل ها دارای ویژگی های به خصوصی هستند به همین دلیل در زمان انتخاب آسانسور مورد نظر بهتر است با کارشناسان ما مشورت نمایید تا مناسب ترین مدل را انتخاب نمایید. اجزاء تشکیل دهنده هر آسانسور هیدرولیکی نیز مختلف است اما مهم ترین آن ها عبارتند از:


• یک دستگاه پمپ الکترونیکی


• مخزن سیالات که عبارت است از محفظه ای که سیالات انرژی بخش آسانسورهای هیدرولیکی در آن نگه داری می شود.


• دریچه ی بین سیلندر و مخزن سیالات

مهم ترین مزایای آسانسور هیدرولیک کدام است؟


هر مدل آسانسوری می تواند مزیت های به خصوصی داشته باشد. آسانسور هیدرولیک نیز از این قاعده مستثنی نیست و مزیت های بی شماری را می توان برای آن در نظر گرفت که در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن ها می پردازیم.

۱- یکی از مهم ترین مزیت های آسانسور هیدرولیکی در ساختمان های مسکونی این است که نیازی به موتورخانه در بالای چاه آسانسور ندارد. در نتیجه موتور خانه با کمترین میزان اشغال فضا می تواند در اطراف چاه آسانسور تعبیه شود. این مسئله برای ساختمان هایی که فضای کمی دارند بسیار مزیت مهمی به حساب می آید.

۲- مزیت دیگر این نوع آسانسور ها این است که در سیستم غیر مستقیم آن به آهنکشی زیادی احتیاج نیست در صورتی که در مدل آسانسور های کششی برای نصب ریل به سازه های فلزی مستحکم نیاز است. در این شرایط هزینه های مربوط به تهیه مصالح و مواد مصرفی و همچنین نصب آن به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.


۳- ایمنی آسانسور های هیدرولیکی بسیار زیاد است و علت آن استفاده از سیستم پاراشوت، شیر ایمنی و شیر ترکیدگی می باشد.

۴- هزینه های مربوط به تعمیر و نگه داری از این نوع آسانسور خیلی کمتر از آسانسور های کششی است زیرا در آن نیازی به استفاده از کابل و زنجیر نیست در نتیجه شما مجبور نیستید به صورت دوره ای آن را روغنکاری نمایید.


۵- از آن جایی که آسانسور های هیدرولیکی از نوع مستقیم، نیرو و بار عمودی به ساختمان وارد نمی کنند، ابعاد ستون های ساخته شده در اطراف چاه تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.


۶- پایین آمدن کابین در آسانسور های هیدرولیکی به کمک نیروی ثقل انجام می شود در نتیجه در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.


۷- این مدل آسانسور ها دارای مزیت نیروی بالابرنده بسیار قوی و راندمان مکانیکی عالی در کنار هزینه کمتر می باشند در نتیجه برای حمل و نقل بارهای سنگین به راحتی می توان از آن استفاده کرد.


۸- آسانسور های هیدرولیکی حرکتی نرم و روان دارند و در زمان حرکت کابین، سر و صدای زیادی تولید نمی کنند.


۹- از آن جایی که برای حرکت کابین در آن از کابل و زنجیر استفاده نمی شود، استهلاک قطعات آن کمتر بوده و طول عمر بیشتری خواهند داشت.

همانطور که می بینید آسانسور های هیدرولیکی در ساختمان های مختلف می توانند مزیت های زیادی را به همراه داشته باشند و در مصرف انرژی و هزینه های شما صرفه جویی قابل توجهی داشته باشند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در اسکاد لیفت تماس بگیرید.

مهم ترین معایب آسانسور های هیدرولیکی


هر وسیله ای از جمله آسانسور در کنار مزیت های زیادی که دارد ممکن است معایبی نیز داشته باشد که در طول زمان و با پیشرفت تکنولوژی به تدریج برطرف می شود. در ادامه قصد داریم به معایب آسانسور هیدرولیکی در ساختمان های مسکونی بپردازیم که شاید بسیاری از افراد در طول روز با آن مواجه می شوند.

۱- سرعت آسانسور های هیدرولیکی پایین است و از ۲۵/۰ ثانیه تا ۱ متر می باشد. به همین دلیل اگر ساختمان مسکونی شما ارتفاع زیادی دارد بهتر است از انواع دیگر آسانسور استفاده نمایید در غیر این صورت در هر بار استفاده از این آسانسور، مجبور خواهید بود مدت زمان بیشتری منتظر بمانید.

۲- با توجه به ویژگی های این آسانسور، برای استفاده در ساختمان هایی که پر تردد هستند و ترافیک زیادی از مسافران را در طول روز مشاهده می کنند، مناسب نمی باشد.

۳- این مدل آسانسور با سیال های روغنی کار می کند و این ماده در محفظه ای نگه داری می شود. تغییرات دمایی می تواند در این ماده اثر بگذارد و باعث افزایش یا کاهش حجم آن بشود و همین مسئله احتمال نشت آن را افزایش می دهد

در این مقاله درباره مزایا و معایب آسانسور های هیدرولیکی صحبت کردیم. با توجه به این موارد اگر ساختمان مسکونی شما ارتفاع زیادی دارد و همچنین با حجم بالایی از مسافران در طول روز مواجه می شود بهتر است از مدل های دیگر آسانسور استفاده بشود تا کارایی لازم را داشته و جوابگوی نیاز مسافران در طول روز باشد.

با این وجود به خاطر مزیت های زیادی که این آسانسور دارد، هنوز هم مورد توجه کاربران زیادی قرار دارد. شما نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در اسکاد لیفت تماس بگیرید و راهنمایی های بیشتری دریافت کنید.

ارتباط با کارشناسان و مشاوره رایگان