بررسی آسانسور برج میلاد

خانه    بلاگ    بررسی آسانسور برج میلاد

برج میلاد بلندترین برج مخابراتی ایران به حساب می آید که نامش در لیست بلند ترین برج های جهان نیز قرار دارد. خصوصیات و ویژگی های مختلفی باعث خاص شدن این برج شده است که یکی از آن ها، آسانسور این برج است که جذابیت خود را دارد. به همین دلیل در ادامه مطالب می خواهیم به بررسی آسانسور برج میلاد بپردازیم پس تا انتهای مقاله با اسکاد لیفت همراه باشید.

آسانسور برج میلاد چه خصوصیاتی دارد؟

همانطور که می دانید ارتفاع برج میلاد ۴۳۵ متر می باشد و آسانسور آن راه ارتباطی در طول این مسیر طولانی است. برای خیلی از افراد صرف بودن در این مسیر سیصد متری خیلی تجربه جذابی است. اگر بخواهیم از نظر تخصصی بررسی کنیم آسانسور برج میلاد می تواند وزنی بین ۲ هزار تا ۴ هزار کیلو را تحمل کند. این برج ۶ عدد آسانسور دارد که ۲ مورد آن ضد حریق می باشد.

نکته جالب توجه در آسانسور های برج میلاد فناوری استفاده شده جهت تامین برق آن ها می باشد که در نوع خود عملکردی فوق العاده دارد. سیستم این آسانسور ها مجهز به موتور هایی بسیار قوی و درایو هایی با آخرین و جدیدترین تکنولوژی در سراسر دنیا است.

لازم به ذکر است که ۲ مورد از این آسانسور ها تا نوک سازه می روند و تحمل وزنی تا هزار کیلوگرم را دارند. برعکس آسانسور های معمولی، موتورخانه آسانسور های برج میلاد در نوک سازه قرار ندارد بلکه در انتهای سازه و در عمیق ترین بخش آن قرار گرفته است.

سرعت آسانسور برج میلاد چقدر است؟


همانطور که گفتیم در برج میلاد ۶ عدد آسانسور با سرعت بسیار زیاد یعنی ۷۵۰ متر بر دقیقه وجود دارد که روزانه تعداد زیادی از مسافران را به طبقات مختلف این برج منتقل می کند و یکی از پر سرعت ترین آسانسور ها در سراسر دنیا محسوب می شود. سرعت آسانسور های این برج به کمک درایو و تنظیمات مربوطه در تابلو فرمان کمتر می شود یعنی تمامی مسیر حدود ۲۹۷ متر است و چون این مسیر طولانی است باید از سیستم زنجیر جبران در آن استفاده بشود.

بررسی سازه آسانسور برج میلاد

در سیستم کانورتر آسانسور های برج میلاد، برق در حالت ژنراتور تولید می شود. سیستم ترمز موتور های آسانسور این برج، نیروی خود را برای باز نگه داشتن فک ترمز به وسیله فشار روغن به دست می آورند. از طریق مکانیزم مربوطه در حین حرکت، فک ترمز ها با فشار روغن باز می شوند و تا زمان توقف نیز در همین حالت باقی می مانند.

تعداد درب های کابین آسانسور های برج میلاد ۳ عدد است که اغلب بازدید کنندگان تنها یکی از درب ها را می بینند. با توجه به این که نمای چاه شیشه ای است، امکان نصب تیر دو سر درگیر در سراسر چاه وجود ندارد به همین دلیل باید از تیر یک سر درگیر استفاده بشود.

برای آن که استحکام لازم ایجاد شود، از بولت های حدودا یک متری به منظور فیکس کردن تیر از دیواره داخلی چاه آسانسور هیدرولیک به فضای هسته مرکزی برج کمک گرفته شده است.

با توجه به این توضیحات، آسانسور های برج میلاد با استفاده از بهترین موتور ها و جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی ها ساخته شده اند تا استحکام و مقاومت لازم را برای حمل و نقل مسافران و بارها در طول این مسیر طولانی با سرعتی بسیار زیاد فراهم نمایند و در عین حال با استفاده از کابین شیشه ای، امکان لذت بردن از منظره های اطراف را برای مسافران ایجاد کرده است.

 

عملکرد آسانسور برج میلاد چگونه است؟

برج میلاد دارای ۶ عدد آسانسور است که در نوع خود فوق سریع به حساب می آیند و در کسری از ثانیه می توانند افراد و بارها را به طبقات مختلف برج منتقل کنند. نکته مهم درباره این آسانسور ها این است که سرعت حرکت آن ها را می توان به کمک درایو و تنظیمات مربوط به آن تنظیم نمود.

حرکت کابین در این مسیر طولانی قواعد خاص خود را دارد و متخصصین حتما تمهیدات لازم را در این باره در نظر گرفته اند. متخصصان از تکنولوژی سیستم زنجیر جبران در آسانسور های این برج استفاده کرده اند.

به این صورت امکان تولید برق در سیستم های مبدل و در حالت ژنراتور وجود دارد و در مقابل برای توقف کابین ها در طبقات مختلف از سیستم ترمز موتور کمک گرفته می شود. این فناوری با استفاده از فشار روغن هیدرولیک محقق می شود و فک ترمز آسانسور در محل توقف بسته می شود.

مهم ترین تفاوت های آسانسور برج میلاد با آسانسور های معمولی


کابین آسانسور برج میلاد شیشه ای است و برای مسافران بسیار جذاب می باشد به همین دلیل جزء آسانسور های لاکچری به حساب می آید. در ادامه برخی از مهم ترین تفاوت های آسانسور برج میلاد را با سایر آسانسور های معمولی بیان می کنیم.

• تکنولوژی به کار رفته در برج میلاد برای تولید برق


• ۲ عدد از آسانسور های برج میلاد تا نوک برج می روند.


• آسانسور های برج میلاد مجهز به درایو ها و موتورهای بسیار قوی طبق با جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا می باشند.


• موتور آسانسور برج میلاد بر خلاق آسانسور های معمولی، در عمیق ترین قسمت برج و در زیر آن قرار دارد.


• این آسانسور ها سرعت بسیار بالایی دارند.


• سرعت حرکت آسانسور ها را می توان به کمک درایو و سایر تنظیمات درون تابلو فرمان آسانسور تنظیم کرد.

تمامی این موارد در کنار هم باعث شده است آسانسور های برج میلاد یکی از خاص ترین و لاکچری ترین آسانسور ها در کشور ما به حساب بیایند و بسیاری از افراد دوست داشته باشند برای یکبار هم که شده سفر با این آسانسور ها را تجربه کنند.

آسانسورهای برج میلاد با طراحی فوق‌العاده و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز، تجربه‌ای بی‌نظیر از سرعت، امنیت و چشم‌اندازی خاص را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. فناوری پیشرفته به کار رفته در این آسانسورها نه‌تنها توانسته یکی از چالش‌های حمل‌ونقل در ارتفاع را به بهترین نحو ممکن حل کند، بلکه لذت مشاهده چشم‌اندازهای زیبا را نیز به مسافران هدیه می‌دهد.

اگر به دنبال اجرای پروژه‌ای با آسانسورهای پیشرفته، امن و مدرن هستید، اسکاد لیفت با تیمی متخصص و تجربه‌ای طولانی در زمینه طراحی و نصب آسانسورهای پیشرفته، بهترین گزینه برای شماست. همین امروز با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید!

ارتباط با کارشناسان و مشاوره رایگان