نکات مهم در طراحی آسانسور هیدرولیکی

خانه    بلاگ    نکات مهم در طراحی آسانسور هیدرولیکی

آسانسورهای هیدرولیک نوعی از آسانسور هستند که سیالات هیدرولیک باعث حمل کابین آسانسور به بالا و پایین می شود، این نوع آسانسور بیشتر در ساختمان های با طبقات کم(کمتر از ۸ طبقه ) نصب می شود زیرا به نسبت آسانسور های کششی کندتر عمل می کند. اما کم هزینه بودن راه اندازی و تعمیرات آسانسور هیدرولیکی را نباید در این نوع آسانسور نادیده گرفت.در ادامه این مقاله بیشتر با باید ها و نباید های طراحی آسانسور هیدرولیکی آشنا می شویم.

آسانسورهای هیدرولیک در چه ساختمان هایی بهتر کار می کنند؟

آسانسور هیدرولیک برای حرکت با سرعت ۲۰۰ فوت در دقیقه طراحی شده، که سرعت آنها را نسبت به سایر انواع آسانسور کندتر می کند. به همین دلیل، آسانسورهای هیدرولیک اغلب در ساختمان هایی با ارتفاع پنج یا شش مورد استفاده قرار می گیرن اما بندرت در ساختمان های تا ۸ طبقه استفاده می شود.

مزایای آسانسور هیدرولیک


اگر به دنبال نصب آسانسور هیدرولیک در ساختمان خود هستید، در اینجا برخی از مزایای این نوع آسانسور را در اختیار شما قرار می دهیم:

• آسانسورهای هیدرولیک نسبت به انواع دیگر انرژی بیشتری صرفه جویی می کنند. این به این دلیل است که آنها نسبت به سایرین برق کمتری مصرف می کنند.


• آسانسورهای هیدرولیک صدای کمتری نسبت به آسانسورهای کششی تولید می کنند. این به دلیل طراحی آنها است زیرا آنها هیچ قطعه متحرکی مانند کابل یا شیار ندارند.


• فقدان قطعات متحرک همچنین به این معنی است که نسبت به سایرین نیاز به نگهداری کمتری دارند.


• طراحی ساده آنها همچنین به این معنی است که نسبت به انواع دیگر آسانسورها ارزانتر و سریعتر نصب و کار می کنند.


• داشتن یک پیکربندی بدون اتاق ماشین به این معنی است که آنها نسبت به سایرین فضای کمتری را اشغال می کنند.

معایب آسانسور هیدرولیک

با این حال، نصب آسانسور هیدرولیک دارای معایبی نیز می باشد:


• استفاده از آن فقط به ساختمان های کم ارتفاع و متوسط محدود می شود.


• روغن هیدرولیک همچنین می تواند به یک سفره آب نشت کند که می تواند مشکلات جدی برای محیط زیست ایجاد کند. این معمولا در آسانسورهای هیدرولیک قدیمی دیده می شود.


• برای مدل‌های قدیمی‌تر نیز، می‌توانند بسیار پر سر و صدا باشند زیرا موتور در خارج از مخزن قرار دارد.

تفاوت بین بالابرهای هیدرولیک و مکانیکی


چندین تفاوت بین بالابر مکانیکی و هیدرولیک وجود دارد:

• بالابرهای مکانیکی برای استفاده نامحدود طراحی شده اند. بالابرهای هیدرولیک چرخه های محدودی در هر ساعت و در روز دارند.


• اگرچه آسانسورهای هیدرولیک معمولاً ارزانتر از بالابرهای مکانیکی هستند، اما نسبت به VRC مکانیکی به تعمیر و نگهداری مداوم بیشتری نیاز دارند.


• بالابرهای مکانیکی دارای یک خیز عمودی نامحدود برای جابجایی بالابر در سطوح چند طبقه هستند. بالابرهای هیدرولیک افزایش عمودی محدودی دارند.

• بالابرهای مکانیکی می توانند ظرفیت بار تقریبا نامحدودی را بالا ببرند در حالی که ظرفیت بار بالابر هیدرولیکی محدودتر است.

طراحی آسانسور


برنامه ریزی آسانسور بخش حیاتی بسیاری از پروژه های ساختمانی است، اما معمولاً در خط مقدم ذهن توسعه دهندگان یا معماران نیست. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین طراحی آسانسور را برای پروژه خود پیدا کنید و از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنید.


چه چیزی طراحی آسانسور را دشوار می کند؟


به زبان ساده، طراحی آسانسور نیازمند سطح بالایی از توجه به جزئیات است. طراحی آسانسور متناسب با اندازه و نوع ساختمان متفاوت است. صدها تصمیم باید گرفته شود. یک بیمارستان ممکن است به آسانسورهای جداگانه برای بیماران و کارکنان نیاز داشته باشد. ساختمان های مرتفع نیاز به آسانسورهای سریع و عریض دارند تا ترافیک را روان نگه دارند. هر ساختمانی چالش هایی دارد که آسانسور باید بر آن غلبه کند. شما می تواند برای کسب اطلاعات و راهنمایی جامع با مشاوران و کارشناسان ما در اسکادلیفت تماس بگیرید.

مزایای طراحی آسانسور خوب چیست؟


طراحی خوب آسانسور به ساختمان کمک می کند تا کارآمد و ایمن کار کند. اگر طراحی آسانسور از همان ابتدا به درستی انجام نشود، می تواند منجر به هزینه های زیاد در مراحل بعدی شود. اما رعایت این نکات می تواند به شما کمک کند از هزینه های هنگفت جلوگیری کنید و خود را در مسیر موفقیت قرار دهید.

۱. فرآیند طراحی آسانسور را زود شروع کنید

طراحی سیستم آسانسور کاری نیست که بتوانید در آخرین لحظه انجام دهید. طراحی ساختمان بر آسانسور تاثیر می گذارد، پلان آسانسور به معنای واقعی کلمه مرکزی در طراحی کلی ساختمان است. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که کل فرآیند از طراحی تا نصب می‌تواند طولانی باشد و همیشه این احتمال وجود دارد که مشتری شما نظر خود را تغییر دهد.

اگر زود شروع کنید، زمان خواهید داشت تا با حداقل استرس، اصلاحات را انجام دهید.

۲. ساختمان را درک کنید

طراحی خوب آسانسور مبتنی بر درک کامل نحوه استفاده از ساختمان است. این به معنای بررسی دقیق شرایط ساختمان و نیاز ساختمان یا مشتری است.

در طراحی درست آسانسور هیدرولیکی باید با سوالات زیر پاسخ دهیم:

چند نفر از آسانسور استفاده خواهند کرد؟
دوره های اوج استفاده چیست؟
آیا محا نصب آسانسور در مکان های ساختمانی شلوغ، مانند رستوران ها و سالن های ورزشی است؟
آیا مردم با آسانسور وسایل سنگین را جابجا می کنند؟

۳. زیبایی آسانسور را در نظر بگیرید

بسیاری از مشتریان به طراحی داخلی آسانسور بی اهمیت هستند. آسانسور یک سیستم عملکردی است اما در زیبایی ساختمان تاثیر دارند. برای پانل‌های دیواری آسانسور و کف‌پوش، می‌توانید از بین گزینه‌های بسیاری از جمله فولاد ضد زنگ، لمینت، شیشه، وینیل، فرش و سنگ انتخاب کنید.

موارد دیگری که باید در نظر بگیرید عبارتند از اینکه سطوح باید به راحتی تمیز شوند و کف باید ضد لغزش باشد.
روشنایی یکی دیگر از عوامل مهم است.

آن را به درستی انجام دهید، و در عین حال که مصرف انرژی را کاهش می دهید، طراحی را بهبود می بخشید. همچنین باید آینه‌هایی را در نظر بگیرید که می‌توانند به راحتی و ایمنی سرنشینان بیافزایند (به عنوان مثال، چرخاندن ایمن ویلچر از آسانسور).

۴. از مقررات آسانسور آگاه باشید

درست مانند خود ساختمان، آسانسورهای تجاری و مسکونی باید استانداردهای محلی را رعایت کنند. مجموعه ای شگفت انگیز از مقررات و کدهای ایمنی وجود دارد، و آنها همیشه در حال به روز رسانی هستند. آنها بین کشورها و همچنین بین شهرها و مناطق متفاوت هستند.

اگر سیستم های آسانسور را برای یک منطقه خاص به طور منظم طراحی می کنید، ممکن است با مقررات آن مکان آشنا شوید. اگر نه، باید به دنبال مشاوره باشید. به همین سبب تیم اسکاد لیفت آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد. 

ارتباط با کارشناسان و مشاوره رایگان