نحوه عملکرد آسانسور هیدرولیکی در مواقع قطعی برق

خانه    بلاگ    نحوه عملکرد آسانسور هیدرولیکی در مواقع قطعی برق

آسانسور یکی از وسایلی است که ما هر روزه از آن استفاده می کنیم و برای تردد بین طبقات مختلف ساختمان ها از آن کمک می گیریم. به همین دلیل مهم است که نحوه عملکرد آسانسور هیدرولیکی در مواقع قطعی برق چگونه است زیرا با امنیت جانی ما سر و کار دارد. برای آن که بیشتر درباره این موضوع بدانید حتما در ادامه مطالب با اسکاد لیفت همراه شوید.

با عملکرد سیستم برق اضطراری آسانسور هیدرولیکی آشنا شوید.


سیستم برق اضطراری آسانسور در زمانی که برق قطع می شود فعالیت خود را آغاز می کند. در این شرایط به عنوان منبع تغذیه آسانسور وارد میدان می شود و انرژی که سیستم نیاز دارد را تامین می کند. با کمک این سیستم ۳۰ ثانیه بعد از قطع شدن برق، انتظار داریم آسانسور دوباره فعال شود و کابین را تا نزدیکترین طبقه حرکت دهد. این سیستم به این صورت کار می کند که بعد از قطع جریان برق، مگنت آسانسور باز می شود.

در صورتی که در آسانسور درایو وجود داشته باشد، موتور با کمک انرژی برق اضطراری در هر دو طرف بالا و پایین، فشار ایجاد می کند. این فرآیند به کمک میکروکنترلری صورت می گیرد که در تابلو فرمان قرار داده شده است. بعد از آن که تشخیص داده شد کدام طرف آمپر کمتری دارد، کابین آسانسور به آن طرف حرکت خواهد کرد. سپس کابین بعد از رسیدن به نزدیک ترین طبقه، به صورت خودکار متوقف شده و درب آسانسور باز می شود. پس نحوه عملکرد آسانسور هیدرولیکی در زمان قطعی برق به این صورت می باشد.

سیستم برق اضطراری با باتری آسانسور چه تفاوتی دارد؟


در زمان قطعی برق به صورت کلی برای جبران نبود انرژی دو فناوری در آسانسور ها مورد استفاده قرار می گیرد که عبارتند از سیستم برق اضطراری و باتری. برای استفاده از هر کدام از این دو سیستم به موارد مختلفی توجه می شود از جمله نوع و مدل آسانسور، ظرفیت، نوع سیستم محرکه، ابعاد، ارتفاع چاه و … یکی از مهم ترین تفاوت های این دو نوع فناوری، طول عمر و ماندگاری آن ها می باشد.

سیستم ups طول عمر بیشتری نسبت به باتری دارد و حدودا ۴ تا ۵ سال می تواند کار کند در صورتی که طول عمر باتری اضطراری نهایتا به ۲ سال می رسد. علاوه بر این نکته، از نظر نحوه شارژ و دشارژ، ups دارای کیفیت و کارایی بهتری می باشد. در کنار این دو تفاوت مهم باید توجه داشت که قیمت سیستم برق اضطراری ups بیشتر از باتری اضطراری می باشد.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد می توانید سیستم مناسب خود را انتخاب نمایید. البته برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از کارشناسان ما در اسکاد لیفت کمک بگیرید.

مهم ترین ویژگی های سیستم برق اضطراری ups چیست؟

سیستم برق اضطراری آسانسور هیدرولیکی دارای ویژگی هایی است که سبب می شود افراد برای کاربرد بیشتر آن را انتخاب نمایند. در ادامه مهم ترین ویژگی های این فناوری را نام می بریم.

• سیستم ups کاملا به صورت اتوماتیک است و برای راه اندازی نیازی به دخالت افراد ندارد.


• ساختار این سیستم پایدار بوده در نتیجه طول عمر بیشتری نسبت به سایر سیستم ها دارد.


• طراحی این سیستم به گونه ای است که دارای ابعاد کوچکی می باشد در نتیجه می توان آن را در هر مکانی از جمله داخل موتورخانه و زیر راه پله قرار داد.


• این فناوری سازگاری بالایی با محیط زیست دارد و هیچ گونه آلودگی هوا تولید نمی کند. همچنین سر و صدا نیز ندارد.


• امنیت این فناوری بالا است و استفاده از آن در آسانسور ها خطرناک نیست زیرا برای فعالیت خود از انرژی برق به جای سوخت های فسیلی استفاده می کند.


• این سیستم توان تولید برق با ظرفیت بالا را دارد به همین دلیل برای استفاده در ساختمان های مسکونی، صنعتی، تجاری و … قابل اعتماد می باشد.

با توجه به این ویژگی های عالی و کاربردی، می توانید با خیال آسوده از این تکنولوژی جدید استفاده کنید و در مواقع قطع برق نیز کابین آسانسور را به حرکت در آورید.

قطعات تشکیل دهنده سیستم ups کدام است؟ نحوه شارژ آن چگونه است؟

سیستم برق اضطراری ups مانند هر سیستمی از یک سری قطعات و اجزاء تشکیل شده است که وجود آن ها در کنار یکدیگر باعث حرکت کابین می شود. این قطعات عبارتند از:

• دستگاه مبدل یا اینورتر
• یک سو کننده شارژ یا رکتیفایر
• برد قدرت
• برد کنترل
• کلید غیر هادی
• باتری که در بیشتر ups ها از نوع سیلد اسید می باشد.
• برد شارژر که در برخی از مدل های آن وجود دارد.
• بدنه

 

نحوه شارژ ups به این صورت است که دستگاه برق اضطراری جریان برق AC را به جریان DC تبدیل می کند. در این شرایط باتری داخل دستگاه شارژ می شود و جریان الکتریکی در آن ذخیره خواهد شد. در زمان هایی که جریان برق قطع می شود و یا دچار نوسان و نویز می شود، بلافاصله اینورتر جریان DC را به جریان AC تبدیل خواهد کرد. با این کار ولتاژ مورد نیاز برای موتور تامین می شود و تبع آن آسانسور نیز فعالیت می کند.

نکات مهم درباره سرویس و نگه داری ups

زمانی که سرویس های دوره ای آسانسور را انجام می دهید باید سیستم برق اضطراری ups را نیز بررسی نمایید و برای کنترل عملکرد آن تست انجام دهید. این کار به این صورت انجام می شود که سرویس کار در ابتدا برق اصلی آسانسور را در زمان حرکت قطع می کند.

سپس با فعال شدن سیستم، از درست بودن عملکرد آن مطمئن می شوید. نکته مهم دیگری که در این تست وجود دارد این است که باعث دشارژ شدن آن می شود که خود فاکتوری برای بالا بردن عمر باتری سیستم می باشد. در صورتی که خالی شدن باتری حداقل ماهی یکبار انجام نشود عمر باتری دستگاه کاهش پیدا می کند.

همانطور که مشاهده کردید انواع آسانسور از جمله آسانسور هیدرولیکی با برخورداری از سیستم های برق اضطراری می توانند در زمان قطعی برق یا نوسانات آن، کابین را به حرکت در آورند و به نزدیکترین طبقه منتقل کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سیستم ها با کارشناسان ما در اسکاد لیفت تماس بگیرید و در صورتی که قصد خرید دارید، راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

ارتباط با کارشناسان و مشاوره رایگان