قیمت آسانسور هیدرولیک

خانه    بلاگ    قیمت آسانسور هیدرولیک

در طول روز از آسانسور ها مخصوصا آسانسور هیدرولیک به صورت مکرر استفاده های مختلفی می شود به همین دلیل با توجه به نوع کاربردی که دارند دارای انواع مختلفی نیز هستند که باعث می شود قیمت آسانسور هیدرولیک متفاوت باشد یعنی معیارهای مختلفی بر روی آن اثر بگذارد.

در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم پس تا انتهای مطالب با اسکاد لیفت همراه شوید.

سیستم هیدرولیک چیست؟

از برخی از آسانسور ها گرفته تا کامیون های کمپرسی در خیابان، همگی هیدرولیک هستند. با کمک این سیستم قدرتمند بعضی از قطعات سنگین به حرکت در می آیند. سیستم هیدرولیک می تواند با سرعت زیاد کار کرده و بار های سنگین را بلند کند.

انواع مختلفی از وسایل وجود دارد که با سیستم هیدرولیک تحت اصول انرژی یکسان فعالیت می کنند. در این سیستم پمپ های هیدرولیک یک مایع را فشار می دهند و از انرژی آن کمک گرفته و وسایل سنگین مانند جرثقیل، آسانسور و … را جا به جا می کنند.

سیستم هیدرولیک باز و بسته چیست؟


سیستم های هیدرولیک باز و بسته به روش های گوناگون کاهش فشار به پمپ اشاره می کند که باعث کاهش ساییدگی می شود. در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

در یک سیستم باز پمپ همیشه کار کرده و روغن را بدون ایجاد فشار در لوله ها به حرکت در می آورد. هر دو ورودی به پمپ و شیر برگشت متصل به یک مخزن هیدرولیک می شوند که به آن ها مرکز باز هم می گویند چون مسیر مرکزی باز شیر کنترل در حالت خنثی قرار دارد.

در این حالت است که سیال هیدرولیک به مخزن بر می گردد. سیال خروجی از پمپ به دستگاه می رود و دوباره به مخزن بر می گردد. ممکن است یک شیر تسکین دهنده در مدار وجود داشته باشد تا سیال اضافی را به سمت مخزن هدایت کند. معمولا فیلتر ها برای تمیز نگه داشتن مایع در محل قرار می گیرند.


سیستم باز برای کاربردهای کم فشار مناسب تر است. علاوه بر آن نگه داری از آن ها راحت تر بوده و قیمت ارزان تری دارند. این نوع سیستم ها می توانند از چندین پمپ برای تامین برق سیستم های مختلف مانند کنترل یا فرمان استفاده نمایند.

سیستم هیدرولیک آسانسور از چه اجزائی تشکیل شده است؟

هر سیستمی را در نظر بگیرید از قطعات و اجزاء مختلفی تشکیل شده است. سیستم هیدرولیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. مهم ترین اجزاء این سیستم عبارتند از:

پاوریونیت
موتور
مخزن
پمپ
شیر کنترل برقی
بوبین
راپچرلو
اتصالات
جک هیدرولیک

هر کدام از این قطعات وظیفه خاصی را برعهده دارند و فعالیت همگی در کنار هم باعث به کار افتادن منظم و مرتب سیستم هیدرولیک می شود.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت آسانسور هیدرولیک کدامند؟


با توجه به مطالبی که در بالا ذکر کردیم سیستم هیدرولیک می تواند انواع مختلفی داشته باشد و با اجزاء مختلفی که دارد در آسانسور کار خود را با کیفیت بالایی ارائه می دهد. به همین دلیل عوامل و فاکتور های مختلفی بر قیمت نهایی آسانسور هیدرولیک تاثیر می گذارد. برخی از آن ها را در ادامه نام می بریم.

• نوع و مدل آسانسور

یکی از فاکتور های مهم در قیمت آسانسور هیدرولیک، نوع و مدل آن است. سیستم هیدرولیک آسانسور انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

جک مستقیم از مرکز استیج، جک مستقیم از مرکز تلسکوپی، جک مستقیم بغل، جک غیر مستقیم بغل، جک مستقیم و غیر مستقیم دوبل بغل، پولینگ و … استفاده از هر کدام از این مدل ها قیمت نهایی آسانسور را تحت تاثیر می گذارد. علاوه بر این ها ایرانی یا خارجی بودن آسانسور نیز بر قیمت آن تاثیر می گذارد.

• تعداد طبقات ساختمان


طبیعتا هر چقدر تعداد طبقات یک ساختمان بیشتر باشد توقف گاه آن نیز بیشتر بوده و باید ظرفیت آن نیز بیشتر باشد که باعث بالا رفتن قیمت آسانسور می شود.

• موتور آسانسور


با توجه به نوع ساختمان و کاربری آسانسور، از موتور مناسب باید استفاده بشود تا توان لازم برای انجام فعالیت های مورد نظر را داشته باشد. هر چقدر توان موتور بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

•نوع قطعات و سایر مشخصات آسانسور

نوع قطعاتی که در آسانسور استفاده می شود و سایر مشخصات آسانسور مانند کابین، ظاهر آسانسور و … قیمت آن را تحت تاثیر قرار می دهد. آسانسور های لوکس و لاکچری و با قطعات بسیار با کیفیت گران تر از سایر آسانسور های معمولی می باشند.

 

• نوسانات بازار


همانطور که می دانید هر روز بازار دچار نوساناتی می شود که بر روی قیمت تمامی وسایل و اجناس از جمله آسانسور تاثیر می گذارد.


• هزینه های مربوط به نصب آسانسور


نصب آسانسور هیدرولیک کاری تخصصی است و باید توسط یک فرد با تجربه و ماهر انجام شود به همین دلیل هزینه های خود را دارد.

در این مقاله درباره سیستم هیدرولیک، اجزاء تشکیل دهنده آن و عوامل موثر بر قیمت آن صحبت کردیم. همانطور که مشاهده کردید عوامل مختلفی وجود دارد که باعث تعیین قیمت نهایی یک آسانسور هیدرولیک می شود به همین دلیل نمی توان یک قیمت ثابت برای آن در نظر گرفت.

در صورتی که قصد اطلاع از جزئیات دقیق و به روز قیمت ها را دارید بهتر است با کارشناسان ما در اسکاد لیفت تماس گرفته تا ضمن دریافت راهنمایی های لازم، ابهامات خود را نیز برطرف نمایید.

ارتباط با کارشناسان و مشاوره رایگان