روند نصب و نگهداری موتور گیرلس آسانسور هیدرولیکی

خانه    بلاگ    روند نصب و نگهداری موتور گیرلس آسانسور هیدرولیکی

برای نصب و نگهداری از هر سیستمی یک سری اصول وجود دارد که باید مد نظر قرار بگیرند. روند نصب و نگه داری موتور گیرلس آسانسور هیدرولیکی نیز دارای نکات مربوط به خود است که اگر رعایت شوند نتایج بهتری کسب می شود. در ادامه این مقاله پیشنهاد می کنیم با اسکاد لیفت همراه شوید تا به پاسخ مهم ترین سوالات خود در این زمینه دست پیدا کنید.

مهم ترین نکات نصب موتور گیرلس آسانسور هیدرولیکی در موتور خانه کدام است؟

اکثر موتورهای آسانسور باید در موتور خانه نصب شوند. این کار نیاز به رعایت نکات به خصوصی است که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم.

باید موتور گیرلس آسانسور، هرزگرد ها و سر بکسلی به منظور تامین زاویه مناسب برای نصب سیم بکسل ها دارای طراحی مناسبی باشند.


برای دسترسی به موتور و اجزائی که نیاز به بازرسی و سرویس دارند، باید ضوابط استاندارد رعایت شود.شرایط ایمن و استاندارد در مواقع نجات اضطراری باید تامین شود.
موتور و هرزگرد ها باید به خوبی و درستی طراحی و نصب شوند.

نصب موتور گیرلس آسانسور درون چاه چگونه است؟

برای نصب موتور گیرلس آسانسور درون چاه مانند هر کار دیگری، نیاز به رعایت یک سری اصول دارد تا روند کار به درستی انجام شده و در آینده نیز مشکلی ایجاد نشود. به همین دلیل در این مرحله به نکات زیر توجه می شود.

  •  ابتدا محل و نیروهای وارده بر ریل ها و سازه های آسانسور محاسبه و تحلیل می شوند.
  •  اجزای اتصال دهنده موتور و صفحات سر بکسلی به صورت دقیق طراحی و ساخته می شوند.
  • درباره نصب موتور گیرلس آسانسور تمامی ضوابط استاندارد رعایت می شود که از جمله آن ها عبارتند از:

فضای جان پناه، چگونگی دسترسی به اجزای درون موتور درون چاه، نحوه خروج ایمن تعمیرکار از چاه آسانسور و …

  •  پارک پلیت نیز به درستی طراحی شده و در محل مناسب خود نصب می شود.
  • گاورنر مناسب درون چاه قرار داده شده و نصب می شود.
  • تابلو فرمان مناسب در محلی که ضوابط استاندارد رعایت شده باشد جایگذاری و نصب می شود.
  • شرایط و امکانات نجات اضطراری ضوابط استاندارد حتما باید رعایت شود.

 

رعایت تمامی این موارد در نصب موتور گیرلس آسانسور بسیار مهم است. به همین دلیل کارشناسان اسکاد لیفت توجه ویژه ای نسبت به تمامی مراحل نصب موتور گیرلس آسانسور دارند.

نگهداری از موتور گیرلس آسانسور هیدرولیکی چگونه است؟

بعد از آن که نصب موتور گیرلس آسانسور به درستی و طبق اصول مربوطه انجام شد، باید نکات مهم درباره نگه داری از آن را مورد توجه قرار داد. از همین رو کارشناسان ما در اسکاد لیفت موارد زیر را در نظر می گیرند.

  • موتور گیرلس آسانسور باید دور از آب، آلودگی و سایر شرایط بد و سخت مانند خوردگی نمک، اسید ها، مواد شیمیایی و … قرار بگیرند. به همین دلیل در زمان نگه داری از موتور در انبار باید این موارد را در نظر داشت.

 

  • موتور های گیرلس باید در دمای بین منفی۲۰ تا مثبت ۶۰ نگه داری شود به همین دلیل دمای بسیار گرم و بسیار سرد می توانند آسیب زننده باشد.

 

  • همچنین از نفوذ رطوبت به موتور گیرلس باید جلوگیری شود زیرا رطوبت به شکل آب می تواند به اجزای موتور آسیب بزند.

 

  • موتور گیرلس خریداری شده باید حداکثر تا یک سال بعد نصب شود. به همین دلیل در زمان خرید به زمانی که برای ساخت آسانسور در نظر دارید باید توجه شود.

 

در صورتی که موتور گیرلس آسانسور مدت زمان زیادی است که خریداری شده و هنوز نصب نشده است، قبل از نصب باید از نظر فک های ترمزی و اکسید نشدن مورد ارزیابی قرار گیرد. در این زمان کارشناسان ما کارهای به خصوصی انجام می دهند مثلا فلکه موتور را با دست می چرخانند و صدای بلبرینگ ها را بررسی می کنند.

هر زمان که سوالی در بابت نحوه نگه داری از موتور گیرلس آسانسور هیدرولیکی داشتید می توانید با در نظر گرفتن تمامی این نکات مهم، از موتور گیرلس آسانسور به خوبی نگه داری کنید. در صورت نیافتن پاسخ خود می توانید با کارشناسان ما در اسکاد لیفت تماس بگیرید

چگونگی روند نصب مکانیکی موتور گیرلس آسانسور

قبل از نصب موتور گیرلس آسانسور ابتدا باید کابل های آن بررسی شوند تا از سالم بودن آن ها مطمئن شویم. در زمان نصب نیز باید روی فک های ترمز را بپوشانیم تا گرد و خاک و … وارد آن ها نشود. سیم بکسل ها به صورت پیش فرض بر پایه های موتور عمود می شوند.

در این جا باید حداکثر زاویه پیچش را در نظر بگیرید. ما تعداد سیم بکسل های مورد نیاز را به شما می گوییم تا بر اساس آن بتوانید سایر تجهیزات را تهیه کنید. توجه داشته باشید که نیازی نیست به تعداد شیارهایی که وجود دارد، سیم بکسل روی فلکه انداخته شود.

طبق محاسباتی که در این زمینه از قبل انجام می شود در صورتی که برخی از شیارها خالی می مانند باید در دو طرف فلکه به یک اندازه باشند. در غیر این صورت لازم است شیارها را از سمت موتور به بیرون پر نمایید.

توجه داشته باشید که نباید به پوسته موتور فشار زیادی وارد کنید و به هیچ وجه کارهای جوشکاری بر روی موتور انجام ندهید و حتی از آن به عنوان نقطه اتصال زمین استفاده نکنید. این کار آسیب زیادی به مگنت ها و بلبرینگ های موتور وارد می کند. نکته مهم این است که هوا باید به خوبی در اطراف موتور جریان داشته باشد.

بین ترمز و دیوار باید فاصله مناسب ۷ تا ۱۶ سانتی متر در نظر بگیرید تا در زمان نیاز دسترسی به قطعات موتور وجود داشته باشد.

برای بستن موتور به پایه باید از پیچ مناسب طبق اصول طراحی آن استفاده کنید. پایه باید به صورت ضربدری بسته و محکم شود و برای جذب لرزش موتور، از مواد عایق و یا بافر های پلاستیکی استفاده شود.

اگر موتورها به صورت معکوس نصب شده اند و سیم بکسل ها بالا بروند، باید یک حفاظ مناسب برای جلوگیری از ورود اشیای خارجی به فاصله بین فلکه کشش و سیم بکسل در نظر گرفته شود.

روند نصب الکتریکی موتور گیرلس آسانسور چگونه است؟

برای نصب الکتریکی این موتور ها باید به موارد مختلفی از جمله نکات زیر توجه داشته باشید.

  • کابل سه فاز موتور گیرلس باید از نوع شیلد دار باشد و طول آن حداکثر ۲۵ متر باشد.

 

  •  فازهای موتور در دو سمت موتور و انکودر باید به صورت صحیح نصب شوند و هرگز نباید آن را تغییر دهید. در غیر این صورت ممکن است موتور به صورت غیر قابل کنترل سرعت بگیرد.

 

  •  این موتور ها با کمک ترمیستورهای حرارتی مثبت حفاظت می شوند. اتصال موتور باید به صورتی باشد که کنترلر ترمیستور های حرارتی در مدار قرار بگیرند.

 

  • همچنین باید مطمئن بشوید که کنتاکتورهای موتور، در طرف کنترلی زیر بار، سوئیچ نمی کنند.

 

  • با در نظر گرفتن تمامی این موارد توسط کارشناسان ما در اسکاد لیفت، موتور گیرلس آسانسور از نظر الکتریکی نیز نصب می شود.

در این مقاله درباره روند نصب و نگهداری از موتور گیرلس آسانسور هیدرولیکی صحبت کردیم و به نکات مهمی که در این زمینه ها وجود دارد پرداختیم. اکنون شما می توانید با تماس با کارشناسان ما در اسکاد لیفت راهنمایی های بیشتری را دریافت کنید و از سایر جزئیات کار نیز اطلاع کسب نمایید. ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم.

ارتباط با کارشناسان و مشاوره رایگان