حرکت بدون لغزش با پاوریونیت هیدرولیکی

خانه    بلاگ    حرکت بدون لغزش با پاوریونیت هیدرولیکی

در آسانسور ها قطعات مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها وظیفه مشخصی برعهده دارند. در این میان، حرکت بدون لغزش با پاوریونیت هیدرولیکی اتفاق می افتد. به خاطر اهمیت این قطعه و کاربردی که دارد می خواهیم در ادامه به توضیح آن بپردازیم پس با اسکاد لیفت در ادامه مطالب همراه شوید.

پاوریونیت آسانسور هیدرولیک چیست؟


مهم ترین قسمت آسانسور هیدرولیک، پاوریونیت هیدرولیک نام دارد که وظیفه آن تامین نیرو، ایجاد و کنترل جریان هیدرولیک می باشد. الکترو موتور به کمک نیروی الکتریسیته پمپ را به گردش در می آورد و پمپ روغن را در مدار هیدرولیک جاری می نماید. جریان روغن به کمک بلوک شیر ها کنترل و تعدیل می شود و به طرف جک هدایت خواهد شد. به این صورت با حرکت جک کابین آسانسور به سمت بالا یا پایین جا به جا می شود.

در مسیر پایین آمدن کابین، با فرمان حرکت، شیر کنترل وارد کار می شود تا روغن داخل جک را به طرف مخزن حرکت دهد. به همین دلیل می توانیم شیر کنترل، پمپ و موتور را از قسمت های اصلی پاوریونیت به حساب آوریم. در ادامه بیشتر درباره این قطعات صحبت خواهیم کرد. از دیگر قطعات پشتیبانی کننده پاوریونیت عبارتند از: مخزن روغن، اتصالات، شلنگ ها، لرزش گیر، کاهنده سر و صدا، دریچه باک، گرمکن روغن، جعبه برق و …
شما می توانید اطلاعات دقیق تر درباره پاوریونیت هیدرولیکی را از کارشناسان ما در اسکاد لیفت دریافت نمایید.

مهم ترین قطعات پاوریونیت هیدرولیکی کدامند؟

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم قطعات اصلی و مهم پاوریونیت هیدرولیکی شامل شیرهای کنترل، الکتروموتور، پمپ هیدرولیک و مخزن روغن می باشد. قطعات دیگری نیز وجود دارد که در پاوریونیت هیدرولیکی فعالیت می کنند که عبارتند از: شیرهای برگشت، پمپ دستی، سوییچ های فشار، مانومتر، شیرهای کنترل فشار، شیر انسداد و …
در ادامه می خواهیم به معرفی مهم ترین قطعات پاوریونیت هیدرولیکی بپردازیم.

• بلوک شیر کنترل آسانسور هیدرولیک


نقش اصلی در تنظیم و تعدیل جریان روغن در دو جهت ورود به جک و خروج از آن برای بالا و پایین بردن کابین آسانسور را شیر کنترل بر عهده دارد. میزان جریان خروجی پمپ ثابت است به همین دلیل برای شروع حرکت نرم، شتاب ملایم برای رسیدن به حداکثر سرعت، حرکت با حداکثر سرعت، کاهش سرعت تا رسیدن به سرعت همسطح سازی (سرعت کند) و توقف آرام آسانسور برای پاوریونیت وجود شیر کنترل ضروری می باشد.

در صورت نبود شیر کنترل مناسب، در شروع حرکت کابین آسانسور مانند یک موشک پرتاب می شود و در زمان توقف مسافران داخل کابین به خاطر ضربه ناگهانی حالتی مانند زلزله را احساس خواهند کرد. پاوریونیت های اسکاد لیفت با کیفیت عالی و مناسبی که دارند از بروز هر گونه خطر جلوگیری خواهند کرد و حرکتی آرام و ملایم را برای آسانسور فراهم می کنند.

• پمپ اسکرو


پمپ اسکرو یکی دیگر از قطعات مهم در پاوریونیت هیدرولیکی است. این نوع پمپ ها در مقایسه با پمپ های دنده ای جریانی بدون ضربه و یکنواخت را فراهم می کنند و سر و صدای کمی دارند.

• الکترو موتور داخل روغن


از جمله بهترین الکترو موتور هایی که در پاوریونیت آسانسورهای هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند، الکترو موتور های مستغرق (داخل روغن) هستند. در پاوریونیت های هیدرولیکی اسکاد لیفت از این مدل الکترو موتور استفاده می شود.

• مخزن روغن


قسمت مهم دیگر در پاوریونیت هیدرولیکی، مخزن روغن یا همان بدنه پاوریونیت نام دارد که تمامی قطعات و تجهیزات، داخل یا روی آن نصب می شوند. این قسمت، با ورق های آهن با ضخامت های مناسب تولید می شود و به صورت دقیق برش خورده و خمکاری می شوند. سوراخ های مجاری روغن و اتصالات متناسب با شیر های کنترل و سایر لوازم مدل سازی شده و با کمک دستگاه لیزر با دقت زیادی انجام می شود. بعد از جوشکاری، تست نشتی انجام می شود و در آخر با پوشش رنگ الکترواستاتیک آماده استفاده می شود.

طراحی این قطعه به صورتی انجام می شود که جریان هوا به خوبی از آن عبور کرده و به صورت طبیعی باعث خنک شدن روغن هیدرولیک می شود. علاوه بر این، باز و بسته شدن درب مخزن به آسانی اتفاق می افتد و اتصالات مربوط به پایه موتور توانایی تغییر و تنظیم دارد. مخزن روغن به درب باک برای شارژ روغن، لرزش گیر موتور، ضربه گیر و اتصالات هیدرولیک استاندارد مجهز می باشد. اسکاد لیفت با طراحی مناسب این قطعه باعث می شود راندمان کار بالا رود و عمر پاوریونیت افزایش پیدا کند.

در این جا ۴ مورد از مهم ترین اجزاء پاوریونیت هیدرولیکی را نام بردیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نکات مهمی که در زمان خرید پاوریونیت هیدرولیکی باید مد نظر داشته باشید.


در زمان خرید هر نوع وسیله ای باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید خریدی مطمئن و مناسب داشته باشید. برای خرید پاوریونیت هیدرولیکی نیز باید به نکات مهمی که در ادامه ذکر می کنیم حتما توجه کنید.

 

• بررسی نوع و عملکرد اجزای پاوریونیت هیدرولیکی


مهم ترین نکته برای خرید پاوریونیت هیدرولیکی توجه به نوع و عملکرد اجزای آن می باشد. شما باید از سازنده اطلاعات دقیق قطعات مانند نوع، اندازه و سایز آن ها را جویا شوید تا بتوانید قطعاتی متناسب و هماهنگ با یکدیگر را خریداری نمایید.

• توجه به اصالت قطعات


نکته مهم دیگر این است که مطمئن شوید قطعات اصالت دارند و از خرید قطعات تقلبی و فیک خودداری کنید زیرا کیفیت لازم را نداشته و در ادامه مسیر شما را با مشکل رو به رو می کنند. استفاده از قطعات تقلبی و غیر اصلی به شدت کیفیت حرکت آسانسور را کاهش می دهد و در دراز مدت می تواند هزینه های زیادی را به شما متحمل نماید.

• در دسترس بودن قطعات


شما باید مطمئن شوید قطعات و لوازم یدکی مورد نیازتان را در دسترس دارید تا در زمان نگه داری و تعمیر پاوریونیت آسانسور با مشکل رو به رو نشوید.

با در نظر گرفتن این نکات می توانید پاوریونیت هیدرولیکی با کیفیت خریداری نمایید و حرکتی بدون لغزش را در آسانسور مورد نظرتان تجربه نمایید. شما می توانید سایر نکات لازم و راهنمایی های مورد نیازتان را از کارشناسان ما در اسکاد لیفت دریافت نمایید و تجهیزات و قطعات مورد نیاز در پاوریونیت هیدرولیکی را از شرکت ما سفارش دهید.

 

 

ارتباط با کارشناسان و مشاوره رایگان