بیمه آسانسور چیست و شامل چه مواردی می شود؟

خانه    بلاگ    بیمه آسانسور چیست و شامل چه مواردی می شود؟

امروزه به منظور افزایش رفاه و آسایش در ساختمان ها از آسانسور استفاده می شود که البته مانند هر وسیله دیگری می تواند خطرات خود را داشته باشد. برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار، بیمه آسانسور بهترین راهکار است. به همین دلیل اگر می خواهید بدانید بیمه آسانسور چیست و شامل چه مواردی می شود؟ پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطالب با اسکاد لیفت همراه شوید.

بیمه آسانسور چه نوع بیمه ای است؟


امروزه زندگی شهرنشینی رو به افزایش است. در این شرایط نیز برای راحت تر شدن رفت و آمد و تردد افراد با توانایی های حرکتی مختلف، از آسانسور استفاده می شود که می تواند خطراتی نیز به همراه داشته باشد. برای کاهش خطرات جانی و مالی مربوط به استفاده از آسانسور، می توان از بیمه آسانسور استفاده کرد تا در زمان هایی که نقص فنی و سایر خطاهای انسانی موجب ایجاد اتفاقات ناگوار می شود، بتوان با خیالی آسوده تر به جبران آن ها پرداخت.

تصور کنید سوار یک آسانسور می شوید و با یک سقوط شدید مواجه می شوید و در اثر این اتفاق دست شما می شکند و یا اعضای بدن شما آسیب می بیند. در زمان هایی که آسانسور خراب است افراد با خطرات مختلفی مواجه خواهند شد. درست است که این اتفاقات خیلی شایع نیست و به ندرت رخ می دهد اما باید با کمک بیمه آسانسور خود را در برابر این گونه اتفاقات مصون نمایید.

 

افرادی که در این مواقع مسئول هستند با توجه به شرایط می تواند متفاوت باشند اما در بیشتر موارد سازنده آسانسور، طراح، تکنسین تعمیرات و نگه داری، شرکت های تعمیراتی که در پروژه ساخت آسانسور کار کردند و همچنین مالک آسانسور، طرفین مسئول در این زمینه هستند. توجه داشته باشید که همه آسانسور ها از زمان نصب و راه اندازی اولیه باید گواهی استاندارد از موسسه استاندارد ایران داشته باشند زیرا داشتن این گواهی برای دریافت پایان کار ساختمان ضروری می باشد.

بیمه مسئولیت آسانسور چیست؟

ما هرگز نمی دانیم در چه زمانی و در کجا دچار سانحه و اتفاق ناگوار می شویم. بیمه آسانسور مسئولیت پرداخت غرامت به اشخاص ثالثی را که به علت سانحه در آسانسور ساختمان شما آسیب دیده اند، برعهده می گیرد. بیمه مسئولیت آسانسور از مالک یا اپراتور آسانسور هایی که در دست تعمیر و نگه داری منظم قرار دارند، محافظت می نماید.

مسئولیت شما در قبال مطالبات شخص ثالث به خاطر حوادثاتی که ممکن است در آسانسور شما رخ دهد، در پوشش نوشته شده در بیمه نامه شما تضمین خواهد شد. این بیمه را می توانند مدیران ساختمان و یا به صورت گروهی، اجاره داران تهیه نمایند.

بیمه آسانسور شامل چه مواردی است و چه پوشش هایی دارد؟


همانطور که گفتیم اتفاقات تلخی که در آسانسور ممکن است رخ دهد شامل خسارات جانی و مالی می شود به همین دلیل بیمه آسانسور نیز هر دو مورد را تحت پوشش قرار می دهد. به صورت دقیق تر می توان پوشش های بیمه آسانسور را به صورت زیر بیان کرد:

• پوشش نقص عضو
• پوشش هزینه های پزشکی
• پوشش فوت
• پوشش خسارت های مالی برای آسانسور های باربر

 

به طور معمول در هر ساختمان چند طبقه اداری، تجاری، مسکونی برای راحت تر شدن رفت و آمد و حمل و نقل بارها از آسانسور استفاده می شود. به همین دلیل است که داشتن بیمه آسانسور برای تمامی این ساختمان ها ضروری است و می تواند تا حد قابل توجهی، خسارات وارد شده را جبران نماید. تهیه بیمه نامه برای هر کدام از آسانسور های نفربر و یا باربر، با توجه به نوع و مشخصات همان آسانسور، تنظیم می شود.

با توجه به این توضیحات انواع بیمه آسانسور می تواند شما را در برابر غرامت و خسارت های مختلف در این زمینه حفظ نماید تا اگر اتفاقی برای شخص ثالث در آسانسور های تعمیر شده در مسئولیت شما یا در آسانسور های تعمیر شده در ساختمان های مربوط به شما رخ داد، طبق بیمه نامه، خسارت و غرامت تعیین شده پرداخت شود.

بهترین راه حل، خرید آسانسور از مجموعه ای با سابقه و مطمئن است، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در اسکاد لیفت تماس بگیرید.

مسئول تصادفات و اتفاقات تلخ در آسانسور ها چه کسی است؟

اتفاقاتی که در آسانسور ها رخ می دهد به خاطر یک ادعای آسیب شخصی به نام سهل انگاری می باشد که معمولا از طرف مسئول حادثه رخ می دهد. یعنی در صورتی که فردی که به صورت بالقوه مسئول است، وظایف خود را به درستی انجام نداده باشد، می گویند سهل انگاری کرده است. با این توضیحات برای آن که بتوان مسئول اصلی رخ دادن حادثه را پیدا کرد باید به نوع حادثه توجه داشت. به طور کلی افرادی که در حوادث آسانسور مسئول هستند عبارتند از:

 

• مالک ساختمانی که در آن آسانسور یا پله برقی وجود دارد،

• سازندگان یا طراحان آسانسور،

• هر شرکتی که آسانسور یا پله برقی را نصب می کند،

• هر شرکتی که مسئولیت تعمیر و نگه داری از آسانسور مورد نظر را برعهده گرفته است،

• کارکنانی که مسئول راه اندازی اپراتور دستی هستند.

شایع ترین تصادفاتی که ممکن است در آسانسور رخ دهد.


شرایط و عوامل مختلفی ممکن است باعث بروز حوادث ناگوار در آسانسور ها بشود که به علت خطای یک کارمند یا مشکلی در فرآیند نصب آسانسور می تواند رخ دهد اما برخی از آن ها شیوع و رواج بیشتری نسبت به بقیه حوادث دارند. برخی از شایع ترین آن ها عبارتند از:

نقص در طراحی آسانسور، ساخت آسانسور و یا درب های آسانسور
ماندن بیش از انتظار آسانسور در بین طبقات
بسته شدن درب های آسانسور به صورت غیر منتظره و آسیب دیدن فرد
افتادن فرد به پایین چاه آسانسور به نحوی که قابل مشاهده نباشد.
حرکت ناگهانی و سقوط آزاد آسانسور و وارد شدن ضربه شدید به افراد

 

هزینه بیمه آسانسور چقدر است؟

همانطور که گفتیم شرایط مختلفی در هر آسانسور وجود دارد که باعث می شود هزینه بیمه آسانسور نیز متفاوت شود. به طور کلی نوع کاربری آسانسور، تعداد توقفات آسانسور و ظرفیت آسانسور در هزینه بیمه آسانسور تاثیرگذار است.

در زمان خرید بیمه آسانسور، بیمه گذار فرم پیشنهادی این بیمه را در اختیار شما قرار می دهد و در آن تمامی جزئیاتی که بیان کردیم همچنین نحوه سرویس و نگه داری از آسانسور، میزان تعهدات درخواستی بیمه گذار در آن ذکر می شود و در آخر هزینه بیمه آسانسور مختص شما، محاسبه می شود.

به خاطر داشته باشید که هیچگاه نباید ایمنی را فدای قیمت کنید. خرید آسانسور یک فاکتور اساسی و مهم دارد و آن هم کیفیت و تخصص گروه سازنده آن آسانسور است.

شما می توانید انواع آسانسورهای هیدرولیکی را با قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالا از مجموعه اسکاد لیفت تهیه کنید. کارشناسان ما در اسکاد لیفت آماده پاسخگویی به تمامی سوالت شما می باشند.

در این مقاله درباره بیمه آسانسور صحبت کردیم و گفتیم چه مواردی را پوشش داده و شامل چه گزینه هایی می شود. همچنین درباره هزینه های مربوط به آن صحبت کردیم. اکنون شما می توانید اطلاعات دقیق تر از جزئیات مربوط به آن را از کارشناسان ما در اسکاد لیفت دریافت نمایید.

ارتباط با کارشناسان و مشاوره رایگان