چگونه می توان از ایمنی آسانسور هیدورلیکی اطمینان حاصل کرد؟

خانه    بلاگ    چگونه می توان از ایمنی آسانسور هیدورلیکی اطمینان حاصل کرد؟

چگونه می توان از ایمنی آسانسور هیدورلیکی اطمینان حاصل کرد؟ این روز ها به دلیل اینکه آسانسور وسیله نقلیه ای مهم برای جابجایی انسان ها است، این سوالی است که تمامی افراد ممکن است بپرسند.

در جواب به سوال شما باید به این نکته اشاره کنیم که به طور کلی آسانسور های هیدرولیکی از امن ترین آسانسور های موجود در صنعت آسانسور می باشند. برای مطمئن شدن از امنیت آسانسور در این مقاله با اسکاد لیفت همراه باشید تا نگاهی دقیق تر به موضوع ایمنی آسانسور داشته باشیم.

تجهیزات موثر در ایمنی آسانسور

برای تامین ایمنی آسانسور قطعاتی زیادی موثر هستند مانند راپچر ولو، پاراشوت، سویچ فشار، سنسور الکتریکی، شیر کنترل وایمنی هیدرولیک. در ادامه این قطعات را مورد بررسی قرار خواهیم داد. آسانسور های هیدرولیکی به دو روش مستقیم و غیر مستقیم نصب می شوندکه در نصب مستقیم، جک بدون واسته از طریق اتصالات به کابین متصل می شود.

درحالیکه در سیتم های غیر مستقیم، جک از طریق فلکه و سیم بکسل به آسانسور وصل می شوند و برای بررسی کردن ایمنی آسانسور های هیدرولیکی باید تمامی قطعات مهم را در دو نوع آسانسور های هیدرولیکی مورد بررسی قرار دهیم.

۱.راپچر ولو:

این قطعه ایمنی ضروری کوچک که به  چتر نجات آسانسور معروف است، یک شیر است که در صورت ترکیدگی شلنگ جک آسانسور هیدرولیکی از سقوط آساسنسور جلوگیری می کند.

۲.پاراشوت:

پاراشوت قطعه ای ضروری برای ایمنی آسانسور است که به ترمز آسانسور شناخته شده است. این قطعه در مواقع اظطراری کابین آسانسور را روی ریل ها متوقف می کند

۳.سویچ های فشار:

زمانی که پارگی سیم بکسل رخ دهد یا عملکرد پاراشوت به صوت ناگهانی کاهش یابد، این قطعه به کمک ما می آید و با ارسال یک پالس به تابلوی فرمان، مدار ایمنی را فعال می کند و باعث جلوگیری از بروز خطرات می شود.

۴.شیر ایمنی فشار شکن

این قطعه کنترل کردن فشار آسانسور را به عهده دارد، در مواقعی که در چاه آسانسور مانعی وجود داشته باشد و یا در کابین بار زیاد و سنگینی باشد، فشار آسانسور بیش از اندازه می شود. قطعه فشار شکن در این مواقع مقداری از روغن را به مخزن بر می گرداند تا فشار کمتر شود و از آسیب به سیستم جلوگیری می کند.

راهکارهایی برای افزایش امنیت آُسانسور هیدرولیکی

در کنار نصب قطعات ضروری ایمنی آسانسور که به آنها اشاره شد، اقدامات دیگری هستد که در ایمنی آسانسور بسیار تاثیر گذار هستند. در ادامه با اسکاد لیفت همراه باشید تا به بررسی این اقدامات بپردازیم.

۱. بازرسی سالانه آسانسور


بازرسی سالانه آسانسور برای اطمینان از عملکرد روان آسانسور امری ضروری و حیاتی است. در طی بازرسی نکات زیر مورد برسی قرار خواهند گرفت:


• فعالیت صحیح درب های آسانسور
• شناسایی و رفع آُسیب های روی سقف، نرده و دیواره آسانسور
• بررسی روشنایی کابین و جایگزین کردن چراغ های آسیب دیده کابین آسانسور
• بررسی وصل بودن تلفن اظطراری کابین آُسانسور
• بررسی میزان صدا و لرزش آسانسور هنگام حرکت
• اطمینان از فرود آرام و درست کابین آسانسور

 

۲. تعمیر و نگهداری منظم


با به وجود آمدن کوچک ترین مشکل در آسانسور بهتر است فورا اقدام به رفع مشکل کنید، زیرا در دراز مدت می تواند باعث بروز مشکلات بیشتر شود. همچنین این امر سبب می شود ایمنی آسانسور شما به خطر نیوفتد.

۳.چک کردن ایمنی اتاق ماشین آسانسور

قطعات اصلی و حیاتی یک آسانسور در اتاق ماشین قرار دارد و چک کردن و اطمینان حاصل کردن از عملکرد درست قطعات این قسمت بسیار حیاتی می باشد.

این قسمت باید محفوظ باشد و در دسترس عموم قرار نداشته باشد، و فقط تکنسین ها و افراد واجد شرایط حق ورود به این اتاقک را داشته باشند.

موارد زیر باید در اتاق آسانسور منظم چک شود:

•سلامت آژیر دود و سیستم اعلام حریق آسانسور

•بررسی سطح روغن ماشین آسانسور

•بررسی روغن کاری تمامی قسمت های آسانسور

•بررسی سیم کشی آسانسور

•حذف اشیایی اضافی که جلوی دسترسی به تجهیزات آسانسور را می گیرد

 

برای اطمینان از ایمنی آسانسورهای هیدرولیکی، توجه به قطعات ایمنی و نگهداری منظم آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که گفته شد قطعاتی مانند راپچر ولو، پاراشوت، سوئیچ‌های فشار، و شیر ایمنی فشار شکن نقش حیاتی در جلوگیری از حوادث و افزایش ایمنی آسانسور دارند. علاوه بر این، بازرسی‌های دوره‌ای و چک کردن اتاق ماشین آسانسور از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند به افزایش طول عمر و ایمنی آسانسور کمک کنند.

به همین سبب است که همواره توصیه می شود در هنگام خرید آسانسور هیدرولیکی به سوابق مجموعه آسانسور سازی مورد نظر توجه ویژه ای کنید.

گروه آسانسورسازی اسکاد لیفت به پشتوانه سالها تجربه و با به کار گیری نیروهای متخصص همواره توانسته نام خود را در زمره سازندگان آسانسورهای هیدرولیکی فوق امن در صدر تولید کنندگان اسنسور هیدرولیکی نگاه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد انواع آسانسور هیدرولیکی با کارشناسان ما در اسکاد لیفت تماس بگیرید.

 

 

ارتباط با کارشناسان و مشاوره رایگان